pondělí 16. září 2013

Knihy budou, my ne.

Brzy opět začne škola a Ona se až neskutečně těší a co hůř, jí to snad baví! Nechápu to, občas mi přijde, že jsem její dokonalí protiklad, teda, až na to, že jsem v podstatě taky záporák. A k tomu ještě horší a zlejší. Ale já mám ze zásady ke škole odpor. Radši budu svůj čas využívat konstruktivně než sedět zavřený v místnosti s dalšími individui které ještě navíc nemůžu vystát. Nejsem vůbec společenský. Jsem doslova vlk samotář. Mnohem raději čtu, nebo hraju hry, což sice ona taky, ale během školy se samozřejmě bude věnovat odborné četbě a hry půjdou stranou. A týrat tím bude samozřejmě všechny okolo včetně mně. Začínám ji nenávidět. Ale úspěšně se mi ji daří zaměstnávat na tolik, že některé povinnosti nestíhá. Přiznávám se, mám z toho škodolibou radost.



Za ten měsíc jsem přečetl další dvě knihy, přemýšlím na kterou z nich mám napsat recenzi jako první a jestli se nevěnovat něčemu staršímu, co by si recenzi rozhodně zasloužilo. Ale je toho tolik! Nevím co dřív... snad nějakou pratchettovinu? Nebo něco od Herberta? Ještě to budu muset promyslet!


Navíc teď mám cosi rozepsáno, Ona se tomu směje, protože sama to vzdala a zlomila nad tím hůl, ale mě to baví a považuju to za rozhodně lepší využití času, než řešení geopolitiky podle tatíčka Masaryka.
Baví mě to a zvláštním způsobem se u toho vyventiluju. Rád píšu, ale mnohem raději čtu. Když čtu mám pocit, že mě daný svět naprosto pohltí, najednou před sebou vidím místo písmenek hlavní postavy, jako by to byl film, ale bez zbytečných příkras, jen to podstatné. Úžívám si pocit být v hlavách protagonistů a prožívat dobrodružství s nimi. Při psaní sice taky svému ději propadnu a prožívám to se svými hrdiny. Ale je to jiné. Takové na jednu stranu důvěrnější a na druhou stranu odměřené, nesmím jim propadnout úplně a musím si udržet otěže ve svých rukou. Je to zákeřné a o to větší výzva. Čtení je pohodlnější, požitkářštější.


Čtení je přijímání myšlenek někoho jiného, psaní je vytváření a prezentace svých vlastních.

Žádné komentáře:

Okomentovat